Tworzenie wniosków grantowych z wykorzystaniem narzędzi AI

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznym zastosowaniem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji (AI) w procesie przygotowywania wniosków o dofinansowanie. Uczestnicy poznają liderów rynku modeli językowych (m.in. ChatGPT, Gemini, Claude) oraz polskie rozwiązania (np. PLLuM). Szkolenie obejmuje cały cykl życia wniosku – od fazy koncepcyjnej i analizy dokumentacji konkursowej, przez pisanie, aż po redakcję końcową. Przedstawione zostaną również narzędzia wspomagające badania rynku i potrzeb, korektę, współpracę zespołową i wizualizację treści. Uczestnik zyska praktyczną wiedzę, jak skutecznie i efektywnie wykorzystywać AI do zwiększenia jakości i szans na powodzenie składanych aplikacji grantowych.

Plan szkolenia, cz. I, 25.09.2025:

9.00-11.00 Przedstawienie różnorodnych narzędzi AI i ich użyteczności w pozyskiwaniu środków (ChatGPT, Geminie, Copilot, Notebook LM, PLLuM i inne).
11.00-11.10 Przerwa
11.10-12.15 Przedstawienie różnorodnych narzędzi AI i ich użyteczności w pozyskiwaniu środków (ChatGPT, Geminie, Copilot, Notebook LM, PLLuM i inne).
12.15-13.00 Warsztaty: stosowanie poznanych narzędzi i aplikacji.
13.00-13.20 Przerwa
13.20-14.00 AI w praktyce: generowanie pomysłów, analiza rynku, badanie potrzeb itp. AI w praktyce: uzupełnianie formularza wniosku: MKiDN, NCK, inny program (np. fundacyjny).
14.00-14.30 AI w praktyce: sprawdzanie wniosków.
14.30-15.00 Praca domowa: omówienie. Sesja pytań i odpowiedzi.

Plan szkolenia, cz. II, 9.10.2025:

9.00-11.00 Omówienie prac domowych. Poprawa wniosków z pomocą narzędzi AI, cz. I
11.00-11.10 Przerwa
11.10-12.10 Poprawa wniosków z pomocą narzędzi AI, cz. II
12.10-12.30 Załączniki do wniosków: wsparcie AI w ich tworzeniu
12.30-13.00 Korzyści i ograniczenia używania narzędzi AI do pisania wniosków.
13.00-13.20 Przerwa
13.20-14.45 Prompty: nauka skutecznych poleceń dla chatów AI. Warsztaty
14.45-15.00 Sesja pytań i odpowiedzi. Podsumowanie i zakończenie


Informacje organizacyjne:
Aby, wziąć udział w szkoleniu należy zapoznać się z Regulaminem Szkoleń (link: https://tiny.pl/rp1q9) i przesłać formularz zgłoszeniowy (https://tiny.pl/77k5z). Prosimy o zabranie laptopów!]

Liczba uczestników – 15 osób

Na zgłoszenia czekamy do 19 września 2025 roku

O przyjęciu na listę uczestników decyduje kolejność zgłoszeń. Osoby zakwalifikowanie do udziału w szkoleniu otrzymają informację zwrotną od organizatora najpóźniej do dnia 23 września 2025 roku.

Koszt udziału w szkoleniu wynosi:

300 zł netto – dla instytucji finansowanych ze środków publicznych (link: oświadczenie do wypełnienia)

369 zł brutto - dla instytucji niefinansowanych ze środków publicznych i osób prywatnych

Ukończenie szkolenie będzie udokumentowane zaświadczeniem sygnowanym przez Łódzki Dom Kultury.

Prowadzący:

Anna Małczuk-Wakulińska

Doktor nauk humanistycznych oraz absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie projektami finansowanymi ze środków UE (Uniwersytet Warszawski), Menedżer kultury (SGH); ekspertka oceniająca wnioski o dofinasowanie. Od lat zawodowo związana  kulturą i nauką. Posiada doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych środków dla fundacji, stowarzyszeń i grup nieformalnych oraz instytucji publicznych (np. bibliotek, domów kultury, muzeów). Dotychczas przeprowadziła szereg szkoleń w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków i pisania wniosków dotacyjnych z tematyki kulturalnej, edukacyjnej, społecznej. Współpracowała między innymi z: Narodowym Centrum Kultury, Centrum Archiwistyki Społecznej, Łódzkim Domem Kultury, Wojewódzką Biblioteką Publiczną w Gdańsku, Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej, Studium Prawa Europejskiego, Fundacją Centrum Cyfrowe, Białostockim Ośrodkiem Kultury, Wydawnictwem Helion i wieloma innymi podmiotami. Prowadzi portal kasanakulturę.pl oraz profile w mediach społecznościowych Kasa na Kulturę i Edukację (Facebook) i Kasa na Kulturę (Instagram), na których dzieli się aktualnymi naborami w konkursach grantowych oraz poradami, w jaki sposób skutecznie pozyskiwać zewnętrzne dotacje.

2025-09-25 09:00

Czas trwania: 6 h + 6 h

Cena: 300 zł netto (369 zł brutto)

Sala: sala konferencyjna

Zapisz się:

tel. 797 326 219